کارشناسی ارشد و دکتری زمین شناسی

آمادگی آزمون کارشناسی ارشد و دکتری زمین شناسی

کارشناسی ارشد و دکتری زمین شناسی

آمادگی آزمون کارشناسی ارشد و دکتری زمین شناسی

کارشناسی ارشد و دکتری زمین شناسی

ایزد دانا را سپاس می‌گوییم که ما را یاری بخشید تا بتوانیم در زمینه تحقق آرمان‌های علمی و میهنی خویش، گامی دیگر برداریم. «زمین آزمون» با هدف ایجاد بانک اطلاعاتی جزوات آمادگی آزمون کارشناسی‌ارشد و دکتری زمین‌شناسی و نیز کمک به دانشجویان و محققین این رشته در سال 1386 آغاز به فعالیت نمود. در این راه استادان، دانشجویان و پژوهشگران محترمی با هم‌فکری خود به ما یاری رسانده‌اند که اگر این هم‌فکری و کمک‌ها نبود شاید این مهم ناتمام می‌ماند. اکنون به پاس سالها تلاش صادقانه گروه آموزشی و پژوهشی زمین آزمون، هزاران امید و تلاش به ثمر نشسته است و فرهیختگان بسیاری همراه ما با موفقیت در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری زمین‌شناسی تحصیل نموده‌اند. برای پاسداشت و ترویج علم مقدس زمین‌شناسی، زمین آزمون کلیه جزوات آمادگی آزمون کارشناسی ارشد و دکتری زمین‌شناسی خود را به‌صورت وقف عام و رایگان به همه فرهیختگان جامعه علمی زمین‌شناسی و معدن ایران تقدیم می‌نماید.

نویسندگان

چرا خواص جامعه علمی و دانشگاهی سکوت می کنند؟

گروه زمین آزمون | پنجشنبه, ۳۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۴۹ ق.ظ

دکتری


"خودخطابیِ دروغ ­آلود" با لقب «دکتر» بدون برخورداری از شرایط آن، پدیده رایجی شده که اشخاص با جرأت تمام و بدون واهمه از خواص آگاه جامعه، با تکیه بر توانایی خود در فریب عوام، برای پیشبرد اهداف و منافع خود به آن اقدام می­ کنند.
از همین روی قانونگذار ترغیب شد تا به وضع قانونی در این مورد اقدام و در نهایت ماده واحده ای را تحت عنوان «قانون مجازات استفاده غیر مجاز از عناوین علمی» به تصویب رساند که با تأیید شورای نگهبان به مرحله اجراء در آمد.
دکتری، بالاترین مدرک و درجه علمی است که دانشگاه­ها (و نه اشخاص) به افراد اعطا می­ کنند و طبق قوانین ثبت احوال برخی کشورها، به خصوص در دنیای غرب لقب رسمی شمرده می‌شود و دارنده این درجه می‌تواند آنرا به شکل رسمی در شناسنامه خود ثبت کند.
امروزه اتمام تحصیلات معیّن و نوشتن رسالۀ دکتری یا «تز» قابل قبول، شرط لازم برای نیل به درجۀ دکتری است. این لقب پس از نوشتن رساله دکتری که پیوسته در رابطه با موضوعی کاملاً نو در جهان باید باشد و دفاع از رساله در برابر حدود 5 تا 10 نفر از هیأت داوران به افراد حقیقی اعطاء می‌شود.
استفاده متداول غلط از عنوان دکتر در ایران:
در خلال دهه گذشته، همواره نوعی آشفتگی در نامیدن دانشجویان و دانش‌آموختگان دوره دکتری مشاهده شده است. این بی نظمی عمومی، فرد بی اطلاع را متقاعد می‌کند که هر دو گروه را می‌توان و باید دکتر بخواند! حال آنکه منطقاً و قانونی اینطور نیست.
در حوزه پزشکی نیز سنتی نادرست وجود دارد که از قدمتی چند ده ساله برخوردار است و مرسوم شده که پزشکان، دندانپزشکان و داروسازان عمومی از همان سال اول تحصیل، خود و دوستانشان را به خطا دکتر می‌خوانند! که صرفا پس از اتمام دوره تخصصی Ph.D. و دفاع از رساله دکتری، دارنده واقعی و علمی این عنوان دانشگاهی خواهند بود.
در سالهای اخیر تقلب و بهره گیری از عدم اطلاع عموم فراتر رفته و افرادی با طی نمودن دوره ای مهارتی با عنوان DBA که برای بسیاری از اهالی کسب و کار فرصتی استثنایی جهت ارتقای وضعیت شغلی و حرفه ای است، با سرقتی علنی و آشکار از جامعه علمی کشور عنوان جعلی دکتر را استفاده می کنند.
همین مشکل در رشته های غیرپزشکی هم وجود دارد که نشان می­ دهد جهل نسبت به موضوع با نوعی منفعت‌طلبی جمعی در هم آمیخته و گروهی اندک را برانگیخته تا خود را در چارچوب همان توافق نانوشتۀ مبهم و بدون داشتن شرایط اولیه دکتر بخوانند.
توفیق و سلامتی همگان را آرزومندم.
دکتر صمدی

#دکتر #مدرک_دکتری #لقب_دکتر #دکترای_جعلی #عنوان_دکتر #جعل_دکتری

  • ۰۰/۰۴/۳۱
  • گروه زمین آزمون